|
KOMİSYON ADI |
GÖREV TANIMI |
ÜYELER |
|
Eğitim-Öğretim |
• Her eğitim yılı Nisan ayında bir sonraki eğitim yılı için eğitim programı taslağının hazırlanması • Eğitim programının güncellenmesi ve geliştirilmesi için öneri • Öğrencilere danışman atamalarının sağlanması • Danışmanlar için öğrenci görüşme saatlerinin belirlenmesine yardımcı olunması • Her eğitim-öğretim yılının başında danışman-öğrenci toplantılarının yapılması ve tutanak hazırlanması3 • Danışman değerlendirme anketlerinin değerlendirmesinin yapılması, raporlandırılması ve sürekli iyileştirme komisyonuna arz edilmesi • Her yarıyıl haftalık ders programlarının hazırlanması • Ara sınav, final ve bütünleme sınav programlarının hazırlanması • Mezuniyet çalışma gruplarının çalışma ilkelerinin belirlenmesi • Oryantasyon programının oluşturulması ve takibi |
Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA (Kom. Bşk.) Prof. Dr. İsmail ÇELİK Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU Arş. Gör. Dr. Mert ACAR Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK
|
|
Bölüm Kalite ve Akreditasyon |
• ZİDEK akreditasyonu için gerekli bilgi ve belgelerin derlenmesi • Her ders için dosya (Öğrenim çıktıları, konu akışı, ders notu, ödev ve sınav kâğıdı örneği, başarı çizelgesi vd.) hazırlanması ve güncellenmesi • Ders anketlerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi ve Bölüm Başkanlığına raporlanması • Zayıflık, kaygı ve gözlemlerin giderilmesi için düzeltici önlemlerin listelenmesi, Bölüm Başkanlığına bildirilmesi ve izlenmesi • Kalite ve İç Değerlendirme Raporu’nun hazırlanması • Bologna sürecinin izlenmesi • Sınav evraklarının toplanması ve çevrimiçi anketlerin yürütülmesi |
Prof. Dr. Selim EKER (Kom. Bşk.) Prof. Dr. Alkhan SARIYEV Prof. Dr. İsmail ÇELİK Prof. Dr. Ayfer Alkan TORUN Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA Arş. Gör. Dr. Mert ACAR Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Murat GENCER |
|
Yatay Geçiş - Muafiyet, İntibak ve Denklik |
• Yatay geçiş başvurularının incelenmesi ve değerlendirilmesi • Muafiyet ve intibak başvurularının incelenmesi ve değerlendirilmesi • Lisans yatay/dikey geçiş ile yandal/çift anadal öğrencileri için ders eşdeğerliğinin belirlenmesi • Lisansüstü öğrencileri için bilimsel hazırlık programının belirlenmesi • Gerekli formların hazırlanması ve intibak işlemleri esaslarının belirlenmesi |
Prof. Dr. Alkhan SARIYEV (Kom. Bşk.) Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU Doç. Dr. Kemal Y. GÜLÜT Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK |
|
Değişim Programları (Erasmus, Mevlana, Farabi ve Uluslararasılaşma) |
• Değişim Programları toplantılarının takibi • İş birliği yapılacak üniversitelerin araştırılması • Yurtdışı eğitim, proje, seminer, burs programlarının izlenmesi ve tanıtılması • Uluslararasılaşma faaliyetlerinin geliştirilmesi |
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ (Kom. Bşk.) Prof. Dr. Hayriye İBRİKÇİ Prof. Dr. Alkhan SARIYEV Prof. Dr. Selim EKER |
|
Staj ve Mesleki Uygulama |
• Yaz stajı faaliyetlerinin takip ve değerlendirilmesi • Mesleki Uygulama (MU) dersinin program içeriğinin düzenlenmesi için koordinatörlük • Bölüm içi MU ile ilgili bilgilendirme toplantısının yapılması (Eğitim başlamadan 1 hafta önce) • Grupların ve devam çizelgelerinin oluşturulması • MU sınavının yapılması ve değerlendirilmesi |
Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU (Kom. Bşk.) Prof. Dr. İsmail ÇELİK Prof. Dr. Selim EKER Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK |
|
Laboratuvar & Laboratuvar Güvenliği |
• Laboratuvarda çalışacak kişilere her dönem başında laboratuvar güvenliği konusunda eğitim verilmesi • Laboratuvara ve çalışmalara özel güvenlik prosedür ve talimatlarını oluşturmak ve güncellenmesini sağlamak • Laboratuvar Güvenliği Formlarının takibi |
Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU (Kom. Bşk.) Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ Prof. Dr. Ayfer ALKAN TORUN Öğr. Gör. Dr. Şahin CENKSEVEN Arş. Gör. Murat GENCER |
|
Akademik Çalışmalar |
• Lisansüstü tez konularının listelenmesi ve güncellenmesi (Şubat) • Desteklenen proje bilgilerinin hazırlanması ve güncellenmesi (6 ayda bir) • Yayın listesinin hazırlanması (SCI, SCI-E, Uluslararası, Ulusal, Kongre Bildiri vb.) ve izlenmesi • Kongre ve sempozyum katılımlarının takip ve listelenmesi, poster asılması ve kaldırılması • Bölüm yıl sonu faaliyet raporunun hazırlanması (Aralık) • Üniversite Lisansüstü Bilgi Toplama formlarının doldurulması (Her dönem sonunda) • Stratejik plan raporunun hazırlanması |
Prof. Dr. M. Bülent TORUN (Kom. Bşk.) Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK Arş. Gör. Murat GENCER |
|
Sektörel İlişkiler & Mezunlar Komisyonu |
• Bilim dalı ile ilişkili sektörlerin belirlenmesi ve bunlarla bağlantı kurulması • İlgili sektörlerdeki öğrenci staj olanaklarına yardımcı olunması • İlgili sektörlere yapılabilecek teknik gezi olanaklarına yardımcı olunması • İlgili sektör çalışanları ile “Kariyer Günleri” toplantılarının düzenlenmesi • İşverenler ile mezunlar arasında ara yüz oluşturulması • İlgili sektörlerde çalışan mezunlarla iletişim ve mezunların takibi |
Prof. Dr. Ayfer Alkan TORUN (Kom. Bşk.) Prof. Dr. İsmail ÇELİK Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU Arş. Gör. Dr. Mert ACAR Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Murat GENCER |
|
Web & İnteraktif İletişim |
• Bölüm internet sayfasının düzenlenmesi ve güncellenmesi • Bölüm web sayfasında öğrenciler için ilgili linklerin oluşturulması • Bölümdeki aktivitelerinin ve yeniliklerin web sitesinde duyurulması ve etkinliklerin paylaşılması • Mezunlar için veri tabanı ve iletişim ağı oluşturulması • Geri bildirim takibi, sonuçlandırılması ve paylaşımı • Bölüm bilgisayarlarına ait IP adreslerinin takibi |
Doç. Dr. Kemal Y. GÜLÜT (Koordinatör) Arş. Gör. Murat GENCER |
|
Bölüm Araştırma Alanları |
• Arazi ve serada bulunan yapıların bakım ve onarım işlemlerinin takip edilmesi • Eksik malzemelerin belirlenmesi ve talep edilmesi • Çalışma programının oluşturulması ve alanların temiz tutulmasının sağlanması • Serada öğrenci denemeleri için toprak temini ve analiz edilmesi
|
Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ (Kom. Bşk.) Prof. Dr. Ayfer ALKAN TORUN Öğr. Gör. Dr. Şahin CENKSEVEN Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK |
|
Çiftçi & Özel Hizmet Analizleri |
• Toprak, bitki ve gübre örneklerinin teslim alınması • Analiz aşamalarının takip edilmesi • Analiz sonuçlarının raporlanması |
Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU (Kom. Bşk.) Öğr. Gör. Dr. Şahin CENKSEVEN Arş. Gör. Dr. Mert ACAR |
|
Bina & Çevre Düzeni |
• Bina güvenliği ve temizliğinin izlenmesi • Toprak odasının takibi • Bitki öğütme odasının takibi • Projeksiyon cihazlarının takibi • A blok saf su cihazı sorumlusu • B blok saf su cihazı sorumlusu |
Prof. Dr. İsmail ÇELİK (Kom. Bşk.) Öğr. Gör. Dr. Şahin CENKSEVEN Arş. Gör. Dr. Mert ACAR Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK |
|
Sosyal Etkinlikler |
• Bölüm içi tüm sosyal etkinliklerin organizasyonu • Bölüm personeliyle ilgili önemli bilgilerin (doğum, ölüm, işe başlama, emeklilik vb.) duyurulması ve ilgili gün ve olaylar için kutlama ve anma faaliyetlerinin organize edilmesi • İlgili gün ve olaylar için kutlama ve anma faaliyetlerinin organize edilmesi • Öğrenci gezi etkinliklerinin organize edilmesi |
Prof. Dr. Hayriye İBRİKÇİ (Kom. Bşk.) Prof. Dr. Alkhan SARIYEV Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK Arş. Gör. Murat GENCER |
|
Uluslararası Öğrenci Kabul |
• Uluslararası öğrencilerin başvurularının değerlendirilmesi |
Prof. Dr. Selim EKER (Kom. Bşk.) Prof. Dr. Alkhan SARIYEV Prof. Dr. E. Bülent ERENOĞLU |
|
Diğer |
Bölüm araçlarının sorumlusu Bölüm mal/malzeme ihtiyaçlarının temin edilmesi |
Arş. Gör. Dr. Mehmet IŞIK Arş. Gör. Dr. Yavuz Ş. TURGUT Arş. Gör. Murat GENCER |